درباره ی عسل

رنگ عسل به شما چه می گوید؟

رنگ عسل

رنگ عسل به شما چه می گوید؟

رنگ عسل چیست؟ آیا  طعم ان را تعیین می کند؟

مانند بسیاری از سوالات مربوط به زنبور،  برای رنگ عسل بیش از یک پاسخ وجود دارد. عسل در تمام سایه ها و طعم ها مستقیما از کندو می آید.

زنبورداران کنترل کمی در مورد طعم و رنگ عسل دارند. این به این دلیل است که توسط منبع شهدی که زنبور  عسل می مکد تعیین می شود.

زنبورهای عسل به رنگ این ماده ارزشمند اهمیتی نمی دهند. همه آنها به دنبال یک منبع انرژی برای مصرف و ذخیره است.

بنابراین، ارزش قرار داده شده در ظاهر عسل عمدتا خودسرانه است. با این حال، ارتباطی بین رنگ عسل و اجزای آن وجود دارد.

رنگ های عسل

خدمات بازاریابی کشاورزی وزارت کشاورزی ایالات متحده عسل را بر اساس رنگ آن به هفت نوع طبقه بندی می کند.

خدمات بازاریابی کشاورزی دارای دسته بندی های رنگی زیر است:

  • سفید آبکی
  • سفید شدید
  • سفید
  • کهربای پر نور
  • کهربای روشن
  • کهربا
  • کهربای تیره

در برخی موارد خاص، رنگ عسل اطلاعاتی را در مورد آن به ما می گوید. ما در این مقاله به این موضوع می پردازیم.

عسل

رنگ در مورد منبع خود چه می گوید؟

رنگ عسل گاهی اوقات به منبع شهد مورد استفاده برای تولید عسل بستگی دارد. بسته به منبع گل و گونه های گیاهی، عسل استخراج شده از نظر رنگ متفاوت است.

گیاهان مختلف گل هایی با رنگ های مختلف و شهد متمایز تولید می کنند. بسته به این، اکثر عسل هایی که زنبورها با جمع آوری شهد از گل های کوچک سفید تولید می کنند، بر اساس استانداردهای رنگ USDA به عنوان عسل سفید شدید یا عسل سفید ابکی طبقه بندی می شوند.

از سوی دیگر، عسل تیره، اگر زنبورها شهد گل شکوفه های تیره رنگ را دنبال کنند به وجود می آید.

 

عسل بلوبری مثال خوبی است. رنگ و طعم حاصل خواهد شد نتیجه مستقیم شهد از گیاه زغال اخته. این کهربا متوسط در رنگ است.

عسل توپلو یکی دیگر از عسل های تک قلو محبوب است. این یک رنگ طلایی و غنی است و به ارامی متبلور می شود، و ان را مورد علاقه میز قرار می دهد و ارزش ان را افزایش می دهد.

در طرف دیگر طیف، ما عسل گندم سیاه داریم. عسل گندم سیاه یکی از عسل های تیره رنگ، تقریبا قهوه ای تیره است.

به طور کلی، عسل تیره از شهد گل هایی که غنی از مواد معدنی و سایر اجزای ان هستند، می اید. در موارد دیگر، عسل های تیره به شما می گویند که شهد ها توسط زنبورها از گل های میوه های تیره رنگ نیز جمع اوری شده اند.

عسل تیره

به عنوان مثال، مورد عسل بلک بری را در نظر بگیرید. این عسل از گل های بوته های توت سیاه می اید که میوه های تیره رنگ تولید می کنند.

همچنین، ذخیره سازی طولانی مدت مقداری عسل نیز ممکن است باعث شود که ان را به رنگ تیره تر تبدیل کند.

 

رنگ در مورد طعم ان چه می گوید؟

یک قانون کلی وجود دارد که عسل سبک تر طعم ملایم تری دارد در حالی که عسل تیره رنگ دارای طعم قوی است. با این حال، مانند هر قانون، استثنائاتی وجود دارد.

اگر چه یک نوع ممکن است همان رنگ را به اشتراک بگذارد، اما می تواند طعم کاملا متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال، شبدر و عسل شکوفه پرتقال را در نظر بگیرید. اگر چه این دو تقریبا همان رنگ ها را دارند، عسل Clover در طعم ملایم تر است، در حالی کهعسل Blossom O range دارای رنگ های مرکبات است.

این نیز ممکن است کمی ذهنی باشد. مردم ترجیحات مختلفی دارند که طعم ملایم چیست.

همچنین ممکن است عسل را از همان گیاه اما از ایالت ها یا کشورهای مختلف پیدا کنید. این تفاوت بر طعم نیز تاثیر می گذارد. به همین ترتیب، مواد معدنی موجود در خاک و اب و هوا بر طعم میوه تاثیر می گذارد و همین اتفاق برای عسل می افتد.

بنابراین، ارتباط بین رنگ عسل و طعم ثابت نیست و به شدت به ترجیح شما متکی است. اما این یک شرط بندی امن است که اگر جوانه های چشایی شما به راحتی غرق شوند، عسل روشن تر انتخاب بهتری خواهد بود.

عسل در شیشه های زیبا

رنگ در مورد ارزش ان به شما چه می گوید؟

این کمی جالب تر است. برخی از مردم به طور کلی عسل را به عنوان یک مایع طلایی ضخیم فکر می کنند.

هنگامی که به یک فروشگاه مواد غذایی یا بازار کشاورزان می روید، دست شما به دنبال یک بطری عسل با رنگ روشن است. بنابراین جای تعجب نیست که عسل کهربای معمولی قیمت بالاتری نسبت به عسل رنگی غیرمعمول یا عسل تیره دارد.

به طور سنتی، عسل سبک ارزش بیشتری دارد. اما این در طول سالها تغییر کرده است و عسل های تیره تر در حال حاضر ترجیح داده می شوند.

البته متغیرهای زیادی وجود دارد که قیمت عسل را تعیین می کند، اما رنگ قطعا یک عامل است.

به طور طبیعی، طعم در قیمت نیز می گویند. از انجا که ارتباط بین طعم و رنگ وجود دارد، واضح است که رابطه بین رنگ و قیمت به دلیل طعم ان دیده می شود.

طعم توصیف شده به عنوان قوی می تواند به عنوان ناخوشایند درک شود. عسل با رنگ روشن تنها می تواند در بدترین حالت به عنوان ملایم برچسب گذاری شود. بنابراین، برای مصرف کننده معمولی، به احتمال زیاد، طعم ان شیرین تر از چیزی قوی تر است.

رنگ در مورد کیفیت ان به شما چه می گوید؟

انواع عسل

کیفیت عسل دارای متغیرهای متعددی از جمله محتوای اب و ارزش غذایی است. رنگ نمی تواند چیز زیادی در مورد رطوبت ان به شما بگوید، اما سطح رطوبت می تواند بر رنگ ان در ذخیره سازی تاثیر بگذارد.

عسل بسته به شرایط ذخیره سازی ان کاهش می یابد. عسل با سطح بالاتری از رطوبت پس از ذخیره سازی طولانی مدت تیره می شود. اگر مناطق ذخیره سازی دمای بالایی داشته باشند، رنگ حتی بیشتر تیره می شود.

عسل طبیعتا هیدروفیل است. رطوبت را جذب می کند و این کار را به راحتی از هوا انجام می دهد. به همین دلایل، برخی از زنبورداران در یک اتاق خشک کردن سرمایه گذاری می کنند که در ان سعی می کنند فریم های عسل را قبل از استخراج خشک کنند.

رطوبت بالا در عسل نه تنها بر رنگ بلکه عمر مفید عسل نیز تاثیر می گذارد.

جنبه دیگر کیفیت تغذیه است. مطالعات نشان داده اند که عسل تیره تر دارای خواص انتی اکسیدانی بالاتری نسبت به عسل سبک تر است.

عسل مانوکا، که به خاطر سطح پراکسید هیدروژن شناخته شده است، به رنگ کهربا متوسط تا تیره است. عسل وحشی نیز به عنوان تیره و غنی از مزایای سلامتی شناخته شده است.

با این حال، این بدان معنا نیست که عسل سبک تر هیچ مزیت تغذیه ای ندارد. در سطح پایه، عسل قندهای ساده از شهد حل شده در کمی اب با اثار عناصر دیگر است.

شهد تک گل یا چند گل مسئله چیست؟

عسل می تواند monofloral یا polyfloral باشد. هنگامی که زنبورهای عسل برای گرده افشانی باغ ها یا مزارع بزرگ استفاده می شوند، نتیجه عسل از یک نوع گیاه است.

منظور از polyfloral بعنی اینکه شهدی که زنبور همراه خود به کندو می اورد از شهد چند گل و منظور ازmonofloral یعنی اینکه شهدی که زنبور عسل همراه خود به کندو می اورد از شهد یک گل تهیه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *