درباره ی عسل

مصرف سیاه دانه با عسل + بهترین روش استفاده ❤

مصرف سیاه دانه با عسل

در مصرف سیاه دانه با عسل دقت کنید!

در مقاله ای ” مصرف سیاه دانه با عسل ” بسیاری از سوالات پاسخ داده شده اند در صورتی که بعد از مطالعه این مقاله هنوز  در ذهن شما سوالی وجود دارد  بی پاسخ مانده در قسمت دیدگاه ها سوال خودتان را مطرح نمائید.

آیا می دانستید…؟

آیا می دانستید که  ریز دانه ها در کتاب مقدس اسلام  قرآن و بیش از 406 مطالعه علمی مدرن ذکر شده است؟

میدانید نفرتیتی و توت عنخ آمون ملکه مصر باستان حتی از این دانه استفاده می کردند؟!

چرا میلیون ها نفر در سراسر جهان روزانه این دانه را مصرف می کنند و به آن به عنوان یک درمان طبیعی برای بسیاری از بیماری ها سوگند یاد می کنند؟

اکثر داروهای گیاهی که از سیاه دانه استفاده می کنند شامل مخلوط کردن آن با نوعی عسل است.
سیاه دانه چیست؟

«سیاه دانه» دانه گیاهی به نام سیاه دانه است که در شبه قاره هند و غرب آسیا یافت می شود. این یک دانه سیاه کوچک است که به نام‌های سیاه دانه، زیره سیاه، کلونجی (اردو)، habbatus-sawdaa (عربی و مالایی) و kalojeera (بنگالی) نیز شناخته می‌شود.

بهترین راه برای خوردن سیاه دانه خوردنش همراه با عسل است

دانه ها به عنوان ادویه در غذاهای هندی و خاورمیانه استفاده می شود. طعم و بوی شیرین و تلخی دارند.

سیاه دانه چه ویژگی هایی دارد؟

اولین ذکر مکتوب از سیاه دانه ها در کتاب اشعیا کتاب مقدس است، جایی که در زبان عبری به عنوان «کوئتزا»، ادویه ای برای نان و کیک، یاد می شود.
چون با چوب شیر و چوب زنجبیل می زدند. (اشعیا 28:27)
اما استفاده از آن در طب اسلامی است که باعث شهرت سیاه دانه در روش های درمانی سنتی در سراسر جهان شده است. منشأ استفاده از آن در طب سنتی را می توان در قول حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) جستجو کرد:
سیاه دانه هر بیماری را شفا می دهد جز مرگ. (صحیح البخاری 7:71:592)
بهترین راه برای مصرف سیاه دانه با عسل
بنابراین نام رایج دیگر سیاه دانه در جهان عرب حبت البرکه (دانه مبارکه) است.
همچنین گفته می شود که نفرتیتی ملکه مصر باستان از سیاه دانه استفاده می کرده است، حتی گزارش هایی از یافتن دانه های سیاه در مقبره خود توتانخ آمون وجود دارد.

ویژگی های سیاه دانه

سیاه دانه قرن هاست که تحقیقات گسترده ای توسط دانشمندان در سراسر جهان انجام شده است.
عطاری‌های سنتی ابن سینا و ابن القیم از سیاه‌دانه در درمان‌های خود برای درمان همه چیز از تب و سرماخوردگی گرفته تا فشار خون بالا، آسم و بیماری‌های تنفسی استفاده می‌کردند.
بسیاری از درمان های سنتی سیاه دانه شامل استفاده از عسل به شکلی است.

ترکیب فعال زیستی اصلی سیاه دانه تیموکینون است. از سال 1960 حداقل 406 مقاله تحقیقاتی در مورد تیموکینون در پایگاه داده PubMed منتشر شده است.
یک مطالعه در سال 2014 از دانشگاه سالزبورگ در اتریش به طور گسترده اثرات ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و محافظ کبدی تیموکینون و سیاه دانه را ثبت کرد.
جالب اینجاست که پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اخیراً اعلام کرد که داروی ضد مالاریا هیدروکسی کلروکین درمانی برای کرونا است، شایعاتی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که هیدروکسی کلروکین از سیاه دانه ها به دست می آید.
شایعاتی مبنی بر اینکه داروی ضد مالاریا هیدروکسی کلروکین از سیاه دانه ها گرفته شده است، صحت ندارد.
با این حال، خواص زیست فعال خود سیاه دانه به خوبی مستند شده است و هنوز هم در طب سنتی گیاهی در سراسر جهان، نه فقط در جهان اسلام، استفاده می شود.

چگونه از سیاه دانه در گیاهان دارویی استفاده می شود؟

بهترین راه برای خوردن گوشت و عسل
روش های مختلفی برای استفاده از سیاه دانه در طب گیاهی وجود دارد:
به صورت خوراکی مصرف می شود و بلعیده می شود.
له شده و با آب، عسل یا روغن مخلوط می شود.

آنها را در آب بجوشانید تا چای درست شود.
روغن را از سیاه دانه تهیه می کنند و سپس روغن را می نوشند یا روی پوست می مالند.
بیشتر، اگر نه همه، داروهای گیاهی سیاه دانه شامل مصرف آن با عسل به شکلی است.
خواص آنتی بیوتیکی قوی مواد مغذی و آنزیم های زنده عسل با خواص زیست فعال زیره سیاه ترکیب شده و یک تونیک قوی ایجاد می کند.

بهترین راه برای مصرف سیاه دانه با عسل چیست؟

طبق تحقیقات ما بهترین راه برای مصرف سیاه دانه با عسل مخلوط کردن آن با آب است. آب مواد مغذی زنده عسل خام ارگانیک را فعال می کند و اثر آن را بر بدن افزایش می دهد.
و هنگامی که سیاه دانه در حالت طبیعی و فرآوری نشده خود استفاده می شود، بدن می تواند به راحتی تمام ترکیبات زیست فعال آنها را از بین ببرد.
یک قاشق چایخوری عسل فعال ارگانیک خام را بردارید و آن را در یک لیوان آب ولرم (تا دمای 37 درجه سانتیگراد) مخلوط کنید. یک قاشق چایخوری سیاه دانه خام ارگانیک را پودر کرده، به مخلوط اضافه کنید و 30 دقیقه قبل از صبحانه ناشتا بنوشید.
در صورت تمایل می توانید دو قاشق غذاخوری سرکه سیب سبز و یک قاشق غذاخوری پودر پوسته پسیلیوم را به مخلوط اضافه کنید.
30 دقیقه صبر کنید تا مخلوط عسل و سیاهدانه قبل از مالیدن روی بدن کاملا خنک شود.
مصرف عسل خام ارگانیک با قاشق یا ظروف دیگر هیچ مزیتی نسبت به مصرف عسل مخلوط با آب جوش ندارد.
با توجه به تقاضای بالای مشتریان برای سیاه دانه ارگانیک، ما می توانیم مقادیر کمی سیاه دانه ارگانیک خام را از مصر، بسته بندی شده در آلمان و دارای گواهی ارگانیک تهیه کنیم.
تنها در ماه مه 2022 در مصر برداشت شد و آن را به یکی از تازه ترین سیاه دانه های موجود در بازار تبدیل کرد.
اینها دانه های زیره سیاه آلی با کیفیت بالا و 100٪ فرآوری نشده هستند.این تنوع ارزانی نیست که در جاهای دیگر فروخته می شود.

تذکر مصرف سیاه دانه با عسل

به یاد داشته باشید که سیاه دانه ها را باید به قطعات کوچک خرد کنید و با آب عسل مخلوط کنید. در مقاله مصرف سیاه دانه با عسل به دلایلی که توضیح داده شد، عسل یا روغن سیاه دانه توصیه نمی شود.

چطور مصرف کنیم ؟

طبق تحقیقات ما، بهترین راه برای مصرف سیاه دانه با عسل، مخلوط کردن این دو با آب است. مصرف عسل ارگانیک خام با قاشق یا وسیله دیگر مزایای مصرف عسل مخلوط با آب گرم را ندارد.
با این حال، اگر می خواهید از عسل سیاه دانه استفاده کنید، بهترین راه برای اطمینان از خلوص و یکپارچگی محصول خود، خرید عسل خام ارگانیک و افزودن سیاه دانه ارگانیک است.

توصیه می کنیم از خرید یا استفاده از روغن سیاه برای مصرف خودداری کنید. روغن سیاه دانه برای کبد بسیار سنگین است و می تواند به بدن آسیب برساند. استفاده از روغن سیاه روی پوست اشکالی ندارد.
بسیاری از محصولات روغن سیاه دانه در بازار وجود دارد. باز هم، اگر نه همه، بیشتر این محصولات ارگانیک نیستند. برخی ادعا نمی کنند که ارگانیک هستند و برخی ادعا می کنند که ارگانیک هستند  از جای مطمئن خریداری کنید.

عسا سارای این موضوع را گفتنی است که برخی از محصولات از آسیاب کردن لوبیا سیاه با سبزیجات فرآوری شده و روغن زیتون تهیه می شوند. باز هم بر اساس تحقیقات ما، بهترین راه برای مصرف سیاه دانه با عسل، مخلوط کردن این دو با آب است. مصرف عسل ارگانیک خام با قاشق یا ظروف دیگر، فواید مخلوط کردن عسل با آب داغ را ندارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *